Owh macam2 lah!

Aku sebenarnya nak bitau....aku nak beli macam2 lah. Wah...bunyi konon macam orang banyak duit.....tader la...at least berangan dulu..pastu kumpul duit nanti bulih la beli satu2...bukannyer nak beli semua sekali gus, tapi kalau dapat beli semua sekali gus pon bagus juga,hahaha.











- Microwave Oven.
Aku memang tak ada microwave oven lagik, aku cumer ada conventional oven jer untuk bakar kek, pizza...ayam....dulu2 rasa cam tak perlu sangat microwave nih sebab kalu wat kek,pizza and sumer2 tuh memang sedap dan cantik kalau guna conventional oven, tapi...bila terpaksa amik masa utk perangat2 lauk2 atau pon time nak cepat masak tp lupa wat keluar lauk2 mentah yg masih keras beku lagi terasala betapa besh nyer kalau microwave oven.....so..aku nak la sebijik, bukan nak yang besar pong, nak yang kecik jer.....jadik la...sekadar nak reheat food and defroze lauk mentah kat peti ais....



- Water heater
Dulu masa dok menyewa sumer rumah yang aku sewa tu ada water heater, so kalu nak mandi pepagi or tgh2 malam tu tader la sejuk sangat. Sejak dok umah sendiri ni agak2 kalu rasa cam gigil sangat nak mandi pepagi tuh, nak tak nak terpaksa la jerang air.....atau pon kalau dah malas sangat air sejuk pong sejuk laaa.......hehehe, jadi skang ni rasa cam nak ada la satu water heater nih kat umah...letak kat bilik air aku nih sebijik, kalu agak2 tgh2 malam tu rasa cam gatal jer badan tokleh nak tido..leh ler aku dengan senang hatinyer mandi tanpa was2...yelar...org kata tak elok utk kesihatan badan mandi2 malam ni kan? kalau mandi air panas tak per kan ?


(aloh,kecik la plok gambar nyer.....)

-Alat Penghawa Dingin ( Air Conditioner)
Yang ni pon teringin jugak nak2 kalau hari panas terik sampai rasa tak cukup angin.....mula lah, kalau ada aircon kan best? hehehe.....tp mikirkan benda ni kuat jugak makan karan and tader la kritikal sangat keperluannya....so takder la bersungguh sangat nak beli. Nanti kang kalau dah biasa beraircon ni pulak tak tahan panas la plak........jadik cam puteri lilin...aduhai...cemaner nak dok kat Mesia yang panas nih kan ? Tapi kalau ada sebijik letak kat bilik aku tu....bagus jugak kan?



-Food Processor
haa....mender alah yang kat atas ni pon aku tingin gak nak beli...sama ada aku pakai atau tidak tu aku tak tahu la...tapi aku rasa aku akan pakai la kot, sebab aku ingat sentiasa kata2 hikmat abah aku... " biar barang rosak sebab diguna, bukan rosak sebab disimpan...",jadi aku rasa tak rugi la kot kalau aku rembat sebijik....hmm.......biasala tu janji manis sebelum dapat .....hehehe....

Actually ada banyak lagi bende yang aku tingin nak beli...slow cooker.....bread maker.....icecream maker......oven baru....mixer baru....hahaha....giler mengarut la aku nih...ala....berangan kat sini bukan kena bayar pong....satu2 la kan? cek la poket tu dulu kan? kembung ker kempis..?hehehe...takper2....nanti kalu aku dah beli salah satu dari barang2 kat atas tu aku tulis kat sini yer.....buat permulaan ni aku nak beli dulang isi gelas tu la dulu....yang ada kat umah ni dulang plastik jer....ish, tak glemer la mak....wakakaka!

Comments

Capik said…
muehehhe...byk 2 nk beli 2...bab2 microwave niee..kena hati2 skit..klau silap heating smothing,explode laa..hehehe

yup,air cond molek jugop 2..musim2 panas lonie niee...huhuhuhu
tp electricity pn leh tahan jugop laa ....heheheh
wahhh... byk-nyer keinginan hang Janna! raye blm habis lagi means... duit pun blm cover lagik weh! gaji lambat lag.. hu..hu..

Nur dah ada mic oven tu & ms bln pose hr tu Nur baru beli elec oven. Bg Nur..tak pakai sgt ler microwave tu cuma bln puasa jer time sahur tu!
iena hamdi said…
macam macam la akak ni... hehehhee
Ahlami said…
hahaadoiii...
kakak aku sorang niee...
bgus2...nnti hajat mu akan tertunai..aminn..ami doakan..heh3..
kalu amie...tau dop nk gapo?
nk SOFA...haaaa...klu dh ade rumah sdiri nnti..sofa laa yg ami nak mula2..kih3..

bubye
amie
eedany said…
kalau boleh semua benda pun kita nak kan?

nanti email address kat eedany. Nak send FM..hihihi. Jgn lupa tau.

eedanys@yahoo.com

:)
capik: ooobulih explode yer..? hmmm, bahyer..bahyer...

Nur: hahaha...tu baru sikit Nur...ada panjang lagi list nyer,ekeke...

iena: ler..iena ni macam ler tak kenal akak...hehehe.

ami : ooo...ami nok sofa deh...kalu masuk rumoh kosong, takdop almari alpergi...kaing baju dok dale beg pong takpow deh...asal ado sofa...ooo....gitu deh,hehehe.

eedany: betul tu eedany..ikutkan hati...semua kita nak kan...tp tu la...cek la poket sendiri cemaner kan...cam kamrea SLR eedany tu...akak pon berkenan jugak...wakakaka! and tengkiu in advance for the FM...sukernyer....tak sabar plak rasa...hehehe.hugs n kisses for you eedany....
Adriyati Adi said…
kelakar la u ni. nak tergelak tgk gambar2 tu..hihi.harap your wish will come true. Mana tau ada rezeki dapat 2 benda sekaligus. hehe. Apapun, kalau dpt beli dgn duit sendiri lagi puas hati. terasa nikmat penggunaannye..

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak