Sedihnyerrr.......

Huhuhuhu....sedihnyer...my Ayang dah pon pegi Kelate this morning......sebelum dia depart tu dia sempat call from the airport, katanyer masa on the way nak ke KK tu dia muntah .....aiseh, aku dah agak dah....dia mmg tak tahan naik bas...sure muntah.....kalau dia naik keta ....taderla dia mabuk, nak2 lagi kalu dia yang drive . Sian Ayang....dah la he's not feeling well, muntah2 la plak. Jap2 lagi sampai la dia kat KLIA....flight to KB dalam kol 3.10 petang......dari KK to KL ni dia pegi sorang...tak bersama2 kontinjen Sabah yang lain...bukan apa....sebelum ni ada masalah skit....hehehe...ada la satu hamba Allah nie.....pon nak ikut jugak team Sabah ker Kelantan w/p dia tak dapat pegi sebenarnyer....alih2 dia pandai2 sendiri pegi adjust sendiri kat KK...jadik terganggu la skit urusan yang dah di buat di sini.....tu yang my Ayang punyer tiket cicir ler satu.....adjust sana...adjust sini....at last my Ayang kena fly dulu. Tak kisah la kan......but the interesting part is....the person yang beriya sangat nak pegi tu....akhirnya tak dapat pegi sebab dia kena attend satu program wajib......haa...tu la....lain kali guna la saluran yang betul.......insyaAllah peluang untuk anda akan tiba juga......

So since he's leaving today ,yesterday we went for grocerries shopping. Cari barang2.....as usual la if my Ayang kena outstation kena la simpan stok kat umah nie. Masa kami pegi pekan tu sekali kami jumper Kak Ika kat Restoran Rahmat....Kak Ika ni dulu ngajar di Bingkor jugak la ..same school wit h my Ayang aku plak memang jaga her only daughter since she was 4 months sampai la besar....besau2 tak besau pon 6 tahun la...sama omo ngan Sophea. Kak Ika dah pindah ke Lahad Datu...sebab husband dia kena transfer ke sana. Syokla jugak jumper dia....so we decided to makan kat Rahmat jer....tp adui.....putus selera betul la kat Rahmat nih....anak2 nak makan satay...orderla satay ayam....sekali katanyerkuah satay lak habis...ada satay jer...oklah...tak kisah la .....sekali datang lagi budak pelayan tu kata ngan satay2 pon habis.....adui...moncong la my doters.....potong selera betul......aku last2 orde nasi goreng kampung and anak2 plak setelah dipujuk2 they decided to have Mee Goreng Basah...their favourite jugak la tue...cumer frust la jugak sebab tak dapat nak makan satay.....lama dah tak makan satay. Lama jugak la kami lepak kat situ....and terima kasih kat Mr. Aris.....yang dok meja sebelah kami semalam 'coz bayarkan utk kami...aiseh...rezeki...alhamdulillah...tima kasih daun keladi....hehehe....

Err...tadi plak I got another surprise.......tengok iklan Panadol kat tv nih....alih2....sekali kuar muka Tg. Djan Ley Tg Mahaleel.....mak aiih..?Ini mamat sudah jadik model iklan la plak.....hehehe...Actually tak pelik pon kalau dia jadik model iklan sbb he himself is a celebrity......kalau bukan sebab my Ayang yang sker beli majalah keta Hypertune tu..tentu aku tak tahu that Tg. Djan yang dulu nyer satu sekolah ngan aku...and was once in the same English debate team with me (which I doubt that he remembers....) and very popular among the Guru Disiplin is now a successful race care driver! Really! Kalau nak tahu lebih lanjut korang google ker Tg.Djan Ley.....wah..promote dia la plak!

Lagi satu benda yang buat aku cam tensen sebab tok leh nak upload gambar dari my memory card...ntah aper la plak problemnyer..dahla my Ayang pulak tader...kalau tak leh la jugak aku suh dia godek2...tgk aper masalahnyer....haiyyya...ni dah la tengah semangat nak tepek gambar anak2...gambar kek cekelat yang aku wat hari tu......iyo la....kek tu aku hias2..mekap2...mestila nak tepek la jugak kan....hehehe....adui.....macam2 !

Mmm...hari ni aku tak masak, just panaskan lauk yang Ustaz Omar bagi malam tadi jer....senang keje aku...hihihi....malam tadi dia ada wat makan2....aku ni kira lambat la skit balik...so dpat la lauk lebih...alhamdulillah......aku ni suker benar kalau lauk kenduri....mcm malam tadi ada daging kurma....ada kambing..ayam masak merah.....sedap lah! Kalau dapat jemputan makan2 ni aku memang suker benar........tapi tu la...kalau kenduri kawin kat sini lauk pauk nyer lain skit la....hehehe.....tp tak kisah la kan..janji sedap!

Okaylah......tu jelah dulu....petang ni nak wat aper yer....ras macam nak wat Seri Kaya...lama dah tak wat seri kaya....tp tgk la dulu cemaner.....kek cekelat tu pon ada lagi separuh......bah....kang nanti bila2 aku update lagik. chow!

Comments

Ahlami said…
ooohhh....besh nyo abe mokhsin h Klate..huhu..makin mmbuak-buak la rinduku pada kmpung halaman..heh3

bubye
amie

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak