Happy Father's Day....

Alamak...sorry la to all fathers in the world sebab terlambat skit wish "Selamat Hari Bapa". Ruper nyer semalam tu hari bapa....aku check2 calendar sekali tgk ruper nyer yesterday was the 3rd Saturday in June so maknanya semalam tu Father's Day la. So...untuk my Abah...Happy father's Day.....abah memang abah yang paling best dalam dunia.....nothing compares to you abah...sayang abah yang amat!

Untuk My Ayang plak....Ayang, on behalf of the kids I'd like to wish you a very Happy Father's Day.....you are definitely a great father to the kids....keep it that way!


My Baked Penne



Well, yesterday aku masak Baked Penne. Anak2 ni dok bising suh masak pasta...tu yang aku buat jugak tu. Tambah2 plak semalam masa pegi kedai yang aku selalu dok cari barang2 buat kek tu sekali tgk ada parmesan cheese, pahtu tanya plak ngan pekerja kedai tu rupernya dia irang memang jual mozarella cheese kat situ. Yang ketul2 tu lagi......nak yang besar mana? sumer ada....hehehe...murah la skit dari yang aku dok beli kat Hiap Lee hari tu .....aku pon aper lagi terus ler beli seketul (ala....seketul jer...cukup untuk skali masak) . So memandangkan cheese pon dah ada..aku pon aper lagi teruskan la with my Baked Penne project. Si Sophea tak sabar2 nak tunggu pasta masak...baper kali dok ulang alik masuk dapur dok tgk jer pasta aku yang dok bakar dalam oven. My children memang suker sangat makan pasta ni....paling simple diaorang suker kalau makan dengan mushroom soup tu.......pastu kalau masak cara lain pon diaorang suker jugak...nak2 lagi kalau ada cheese......laju jer makan. Hehehe....


nyum..nyum...!


Hari ni plak aku masak Kari Kepala Ikan. Sebenarnyer aku teringin nak masak sup ekor ker...sup kaki ker....sup tulang rusuk ker....tp tu la....pegi pasar pon dah pukul berapa....kalau dah pukul 9 baru nak pegi pasar memang takder harapan la nak beli tulang2 tu sumer sebab very limited...and kalau nak kena pegi pagi2......kol 6.30 or pukul 7 ker gitu....so since tak dapat nak beli all the tulangs tu...aku pon beli kepala ikan siakap......mahal seh sekarang kepala ikan...RM15/kg ! Sabor jelah....tapi kalau dah suker punyer pasal mahal pon tak kisah. Tengah hari lepas pegi pasar kami makan kat luar jer.....anak2 nak makan tomyam....aku plak tak makan pon...ntah...tak tahu nak makan aper....lagi pun aku kenyang lagi masa tu. So anak2 and my Ayang jela yang makan. Balik rumah..cuci2 siang ikan sumer....pastu kol 5 baru start masak kari....Sophea plak bila dia dah start bau aku tumis kari...dia dah sibuk dah...."mak bila nak siap nie...kakak dah lapar nie! ", hehehe.....my Ayang pon dok ulang alik masuk dapur.......tak sabar nak makan his peberet dish......so for dinner we had Fish Head Curry, Indian Style Chicken (actually aku tak tahu nama apa...) and Papedom....wajib tuh...! Rasa macam dok kedai mamak plak...hihihi.....pastu plak my Ayang wat Teh Tarik....aper lagik...!



My Fish Head Curry




our dinner...tonight's theme - An Evening in Mumbai....hehehe.


OK lah...tu jelah...nanti aku tepek la my resepi utk hari ni kat my resepi blog okay.....agak2 korang nak cuber ...boleh la cuber....till then...chow!

Comments

Ahlami said…
kakja!!

the baked penne tuee!! ami nk tera wak hok tuhh...heh3..lepas exm la kot...kih3

bubye
amie
janna...
beshnyer kalo nko jadik nebor aku...mmg rajin aku dtgh umah nko...

nampak sedap ajer baked penne tuuu...mmg terliur dibuatnya..
then kari kepala ikan tu..nampak so mabeles...sedapnyer...yummmie.
ami : tera jange tok tera....hehehe...sedap and mudhoh jah nok buat tue...tmbh2 sano tu chees muroh dok?

riko : kalau hang mai umah aku aku masak ler utk ko...nak tunggu aku jadi nebor ko...uish...bila tue yer? hihihi.....
nonie said…
sedapnya auntie masak pasta tu... mak suka gak, tapi kalau nak makan bende2 cenggitu kena pi kedai la... ayah tak suka makan, buat penat mak masak je huhu

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak