Report ...report...

Well, nak report pasal apa yer?

Last weekend aku tak ke mana2 sebab my Ayang busy......ada tournament silat so that's why lah, dia kena jadik jurulatih (ker juruletih? hihihi...) lagi...pastu on the tournament day kena jadik wasit lagi....nak wat cemaner....tak ramai orang. Nanti tournament peringkat negeri buat kat Keningau gak...bulan 6 nanti so bertambah la h busy dia. Tu pon nasib baik buat kat Keningau, kalau wat kat tempat lain sure dia kena pegi jugak. Tapi tahun lepas masa buat kat Sandakan dia tak pegi 'coz masa tu aku dah dekat2 due nak bersalin, so takkan la dia nak pegi jugak kan? hehehe....

So last Saturday aku masak aper yer? Ooooo....aku tak masak, sebab lauk ketam yang aku masak on Friday tu ada lagi, so makan yang tu jer. Besar betul ketam yang my Ayang beli tu....tiga ekor berat sekilo lebih.....isi pon penuh2....uish....sedap betul meratah.Pastu plak my neighbour sebelah umah ni - Wafa', bagi lauk ketam gak...dia wat cam aku wat gak...ala2 ketam sweet sour gitu......wah..macma berjanji la plak! Hehehe.... rejeki ketam betul la kitaorang...

Pastu on Khamis tu plak aku ada masak untuk cikgu2 sekolah my Ayang.....ala bukan ramai pon untuk 20 orang jer. Aku wat Kari Ikan Tongkol, Ayam Goreng Berempah and Sayur Campur Goreng...and nasi putih la of course! so utk makan kat rumah pon kita orang makan yang tu la jugak. A day before that aku buat Nasi Hujan Panas.....ala...nasi minyak yang ada warna warni tu...dulu aku kecik2 pon panggil nasi warna warni jugak....my mom selalu gak buat dulu...skang ni aku plak buat untuk my children...suker betul diaorang tengok nasi ada macam2 kaler.....actually dua kaler jer.....merah and hijau,tader kaler lain dah......tak kisah la kan. Pastu aku buat Kurma Daging Unta.....eh! Daging unta plak...daging rusa laa....hehehe...mana nak dapat daging unta kat sini weh..... My Ayang ni sker sangat beli daging rusa...nasib baik daging rusa kat sini murah, daging lembu mmg jarang dia beli....actually rasa nyer tak pernah beli kot....? Kalau beli pon dia lebih suker beli ekor lembu ker....tulang rusuk ker....wat sup...uish sedap nyer......nak suh my Ayang beli la ......



Nasi Hujan Panas, Kurma Daging Rusa and Ayam goreng Berempah



Ni plak Pasta (shell) with mushroom soup.....the kids' favourite.


Semalam plak aku wat Nasi Tomato ,Ayam Masak Merah and Sotong Goreng ala My MOm...hehehe.....sajer nak terai wat nasi tomato..tak pernah buat lagi. Lagi pon beras Basmathi yang aku beli utk wat nasi hujan panas hari tu ada lagi...so aku pon terai la wat nasi tomato plak. Boleh laa.......Sophea and Laila makan dengan banyak nyer.....hehehe....puas hati mak masak penat2 yer......

Untuk hari ni aku just masak nasi putih and goreng ikan jer sebab ayam masak merah semalam ada lagi...so makan yang tu jer.....tak der la membazir (and menyenangkan kojer aku lerr....)....mujurlah anak2 and my Ayang jenis yang tak cerewet.....nak makan lauk yang fresh di masak everytime.....thank god lerr... !

Semalam gak aku wat kek untuk Kak Min...sebab hari ni birthday anak dia Fawwaz yang ke-2. Aku skang ni jaga Fawwaz. Ala...kejap jer......Kak Min hantar pukul 12tgh hari pahtu kol 2 nanti Ustaz dah datang amik. Lagi pon Fawwaz tu dah besar dah jugak....dah pandai main and tak perlu nak layan dia sangat. Tengok2 gitu jer.......tambah2 plak 2 jam jer jaga....okay la kan. Kalau nak jaga baby kecik tue.....aduhai...sorry lerr....dah la aku ni pon ada anak kecik jugak. Tak larat beb...!

Last Wednesday aku kata my Ayang nak pegi KK kan....well, dia tak jadi pegi pon. Ntah pasal aper la plak tak jadi. So kempunan la aku nak makan pizza. Dah la projek nak wat pizza tak jalan2 sebab tade mozzarella cheese. Adoi....bila dapat nak makan pizza ni woi.....

Apa lagi nak citer ni yer? I guess tu jelah dulu......nanti kita citer lagi kay...!

Comments

Ahlami said…
ehh...yang mushroom soup tu kan.
kakja slalunye guna yg dalam tin ker or buat resipi sndiri?
teach me...he3

bubye
ami
Helmiyani said…
huishhhh!!! ni rajin yg amat ni!! kalau mu jadi jiran gwe ni kan bagus...
ami : kak ja beli hok sale tin tu jah...Campbell's Mushroom soup tue....sene kijo....kak lah reti la wat mushroom soup nih sediri..

nunu: masa tu jer rajin yg amat...mai malas yang amat..sumer tapau jer....hihihi

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak