Happy Mother's Day !

Today...is mother's day and for this years this special day falls on the 13th of May.....I'd like to wish all the mothers in every part of the world whether you are working mother or a stay home mother...whether you're a single mother or an adopted mother(betul ker istilah tu?),....Happy Mother's Day.....! A special wish to my beloved mom - Ma, thanks you so much Ma for everything, you're the greastest mother in whole wide world....I love you Ma....Mmmmuaaah! I bet there are 9 more wishes like this are sent to you right?

Anyway, today I didn't prepare anything special . At first I thought of baking a chocolate cake, but I changed my mind. Furthermore we had a birthday party invitation from our friend at 4 so we just went out in the afternoon to buy some presents for the birthday boy- Syahmi, who's turning 3 today. Happy Birthday Syahmi! Che Sah (the birthday boy's mom) prepared Soto for us.....sedap.....mee ada..mihun ada.....siap ngan sup gear box lagi tuh! Tapi aku tak pandai makan pon gear box tuh...aku kutip makan daging nya aja.....hehehe.

My Ayang pon has been very very very very busy lately since he's in charged of a course - Kursus Muzik Silat Baku , Peringkat Negeri Sabah. So he's out early and came home late.....but dalam busy2 tu pon sempat lagi join pertandingan futsal with his colleagues and lucky for me.....(hihihi ) they lost! Tak per la kalah pon kan.....boleh sambung buat kerja....kertas soklan periksa pon katanya belum print out lagi, budak2 dah nak periksa dah minggu depan. Tapi dengar katanyer hadiah pertandingan futsal tu lumayan jugak...RM3000! Tak perla....lagipon lawan pulak ngan team budak2 sekolah...diaorang sumer cergas2 dan fit2 lagi...badan sumer saiz lebih kurang jer....yang team my Ayang ni plak macam2 saiz ada....dari S sampai la XXL...hehehe.



Okaly lah...nak cerita pasal apa yer? Owh....malam tadik...adoi...kepala aku ni nyaris2 nak kena dibotakkan. Iyer..! Ni si Laila punyer kerja laa....adoi......actually gini, aku tengah lepak2 sambil tengok AF5 la....pastu tangan ni as usual dok garu2 kepala, buang kelumumur. Pastu si Sophea and Laila ni pon sibuk la jugak nak buang my kelumumur......

"banyak nyer kelumumur mak...Angah tak suker kelumumur...." tu dia....dia punyer ayat tuh. "Meh Angah tolong buang Mak punyer kelumumur yer mak..."

wah...aku pon dengan senang hatinyer menyerahkanlah kepala aku kat si Laila nih. Dia pon beriya la dok belek rambut aku....belek sana,belek sini....aku pon apa lagi...syok ler ada orang main rambut aku...aku bior jelah di Laila membelai rambut aku nih. Sekali tu agak dah lama la jugak....aku dengar sambil dia sikat rambut aku aku dengar bunyi "snip! snip!" Aik...? Minah ni pegang gunting ker? tak boleh jadi ni....terus aku pusing and tanya dia. "Angah gunting rambut mak ker? " terus Laila terdiam....sekali aku tengok kat tangan kiri dia mmg ada gunting. Tangan kanan plak pegang sikat rambut ! Amboi...anak Mak...angah nak kerjakan rambut mak plak ker? Sekali aku tengok kat lantai dah bertabur rambut aku yang dah kena gunting.....! Angah....!!!!! Aku nak marah,tapi tak jadi...terus aku gelak........Laila...ada saja idea dia yerr.......nasib baik tak sempat botak kepala mak ni nak oiii.......sekali aku tengok rambut depan dia pon dah gondol skit....lorrr....rupenyer dia dah kerjakan rambut dia dulu....Aduhaii....angah, angah......angah nak jadik hairstylist ker ngah?

Agaknyer dalam hati Angah kata gini kot...."Happy mother's day Mak...and this is my present for you...a new hairstyle..tadaaa..!"

Itu la my second doter Laila.....ada2 sajer kerja dia.

Comments

Ahlami said…
wawawawawawa!!!!!

lawak2...sakit perut gelak pasal citer laila tu...ade2 la laila amani tuh...byk idea tul...hak3..
nakal betul..
apepon...orait la tu kakja..
your daughter gave you a new hair look...kih3...tkyah ssh2 g salon tuee...hihihi..

happy mother's day to my ma..
and to you too kakja...
hai..bile la kak tie nk beranak ni eh? nk tgk rupe anak dia...hihi

bubye
ami
Helmiyani said…
hahahaha.. lawak lawak!! selamba rock aje dia gunting rambut mak dia... hahahah...

hepi mother's day to u too!!
ami : tengkiu for the wish...anok ak tie? tu la saya suruh dia pegnen,baru la kukuh skit alasan nak suh Ise tukar gi Sandakan...hehehe

nunu : mmg dia selamba pong nunu..and hepi mother's day to you too....

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak