Fixing Dinner

Hehehe..tak tahu nak buh tajuk apa, tapi memandangkan aper yang aku nak tulis ni berkaitan pasal makan2 so aku buh tajuk tu. Actually tu tajuk satu rancangan kat Channel 77....Fixing Dinner, and aku suker sangat tgk rancangan ni pasal mcm mana nak plan utk masak....so by the time kita nak masak tu kita tahu dah nak masak apa....nak beli apa...so tader la dok terfikir lagi apa nak nak masak yer? Sebab selalu nyer aku gitu la ..hari dok fikir..hari ni nak masak aper yer? Tu yang kadang buat aku rasa mcm susah nyer nak masak bila tak da idea nak masak apa. So aku tgk rancangan tu dia buat "One Month Dinner Plan" kiranya dia dah ada menu utk dia masak for the month. ..week by week...so tak timbul lagi soalan "nak masak apa yer? " . Pastu nak beli barang2 dapur pon senang bila kita dah ada plan and dah tahu nak masak apa. Tinggal beli bahan jer. So from now on aku nak keep track my daily menu...so nanti aku bulih la buat aku punyer "One MOnth Dinner Plan " gak....hehehe....

So today our menu goes like this :

Date : MOnday, May 21, 2007.

Lunch : - Masak Lemak Sayur Bayam
- Ikan panggang tawar ( for me and Ayang )
- Ikan Goreng (for the kids)
- budu...hehehe.....

Dinner : - Penne with mushroom soup sauce
- Garden Salad with mayonaise dressing...


okeh...nak plan utk besok plak. Chow!

Comments

nonie said…
mak kata dulu masa dia study ngan ayah, kat oz dulu rajinla derang buat jadual makan camnie... la ni tgh afifah melasak ni, masak 1,2 hari je.. masa ujung minggu hehe so, tak sempat nak berjadual...
afifah : ooogitu ker...? mak fifah skng ni dah bertmbh bz...tak pela,mcm auntie ni kenala masak hari2 sbb kakak2 sumer nak gi skolah...auntie ni pong baru bajar nak wat jadula fifah...

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak