Cuti sekolah dah tibaaa....!!!!


(pakai pisau dapur jer....hihihi,luper nak beli pisau kek!)


Well, cuti sekolah sudah pon bemula and aku memang tak de plan nak ke mana2.....dok umah je sepanjang cuti sekolah 2 minggu ni. Hari Jumaat baru2 ni aku ada la wat makan2....at last jadik gak, tapi tak panggil ramai orang pon . Just jemput kengkawan bujang my ayang, pehtu Ustaz Radhi and family and Nor and family. Tu jer....aku wat lauk pon simple jer, Gulai Terung, Ayam Goreng Berempah , Ikan bakar (yang ni aku beli jer kat pasar...siap bakar dah...hehehe...) and aku wat air asam. Tu je la. Pastu aku ingat tak sempat la nak wat kek besday Yasmin...tp tu la...sempat jugak. Aku wat kek cekelat laa....kek aper lagi.....hehehe.....aku hias ala kadar jer sebab tak cukup aksesori.....hihihi.





simple jerr kek Yasmin Mak buat.....



Hari Sabtu tu aku pegi la Hiap Lee sekali aku tgk ada Mozzarella Cheese! Wah...! Aku pon aper lagi, tanpa berlengah2 terus rembat ler sepeket (ala...sepeket jer..mahal beb!) .Nampak gaya boleh ler aku mulakan projek pizza and Lasagna aku...syiok nyerrr..!!!

Hari ni plak my Ayang pegi KK, dia pegi ngan his friends.....huhuhu...buring nyerr....dia jer yang jalan. Aku dah kirim pizza kat dia. Dia gi KK tu pasal nak hantar sorang member dia ni balik Semenanjung....aku tengok dalam keta pagi tadi tu penuh gak satu keta.....hmm....ramai gak yang balik Semananjung cuti sekolah ni. Especially yang bujang2. Yang nak kawin pon ramai gak. Adik aku pon nak kawin gak 31/5 ni....kat rumah skang ni mesti sibuk ni..with all the preparations. Ni la satu2 nyer anak lelaki in the family yang nak kawin...the first and the last lah.....so tak tahu la cemana....tu la Welloh..sapa suh buat bulan 5...tak dapek la I nak attend your wedding.....tak kisah la. Yang pentin Kak Ja do'akan Loh and Ida berbahagia....banyak2 bersabar dalam mengharungi hidup berumah tangga ni....and Loh, jangan luper Ma and Abah..sebab Loh soghe jer anok jate Ma and Abah.....ingat tu Loh yer....?

Owh....nak citer pasal result peksa Sophea and Laila....alahai....Sophea dapat nombor 4 and Laila plak dapat nombor 3.....frust gak aku...tapi tak per la...tak yah la nak pressure sangat budak2....lagi pon kecik jer lagi...baru tadika....cumer aku tetap bagi moral support la supaya next time both of them boleh dapat nombor satu...! Yasmin pon blom boleh jalan lagik....lambat sket dia dari her sisters...Sophea dulu start jalan masa seminggu sebelum cukup setahun, Laila plak mula berjalan seminggu selepas cukup setahun....ni Yasmin ni dah lebih seminggu setahun pon blom ada tanda2 nak berjalan.....hmmm.....biarlah dia....nak kena bagi intensif course utk berjalan kot? Hehehe......whenever she's ready...she'll walk.

Okaylah...tu jela kot....kang bila2 aku update lagik. And ni aku tepek gak lerr sket gambar masa buat besday Yasmin baru2 ne.....

Comments

Ahlami said…
oho..
yasmin enggak bisa jalan lagi ya?
tkpe2...
yasmin nk slow n steady..
kih3..

waaa!!!
abe nikoh!!! nk balik!!!!


bubye
amie
Helmiyani said…
orait pe dco kek tu... klu beli kat kedai dah baper tu.. haaa..
lps ni bleh buat bisnes kek plak :)

oklah tu dapat no 3 ngan 4... kira terer dah tu.. takpe, lepas ni insyaallah dua dua dpt no 1!!!

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak