Farewell and do come again....!

Well, hari ni my sister Siti and her husband Hisyam berangkat ke KK. They took a taxi from our house. Tima kasih T and Ise sebab sudi datang ke rumah Kak Ja and Abe Mokhsin. Sorila kalu ada apa2 yg terkurang ker terlebih ker....jangan serik nak ke Keningau yerr....!

Actually semalam kitaorang pegi berpicnic lagi di Pamilan.....Who are we? we are my families (including Siti and Ise la...)...Nor's , Kak Aton's and also kawan Nor from Semenanjung. Diaorang datang cuti2 malaysia kat Keningau ni. Aku goreng Mee pahtu buat Pasta ...Penne Bolognese....hihihi....jadik la. Yang lain2 pon bawak gak makanan masing2. We went there around 10 in the morning and head back home around 2.30 in the afternoon. As usual anak2 mesti la nak mandi manda. Sampai berbelang2 badan anak2...hehehe..Yasmin pon mandi jugak. Aku ni kalu ikutkan hati memang teringin gak nak berendam dalam sungai tu....geram jer tgk air....sejuk lak tue...huhuhuu..behnyer....tp tak per lah.....

Malam plak Nor bakar Satay...macam2 la Si Nor nie...ada2 jer idea dia.Hehehe...aku ngan Siti plak dah plan nak makan budu and ikan panggang tawar ....dah siap tanak nasi sumer dah...so we decided to eat nasi dulu before makan satay. Luckily we ate first because the satay was only ready to be eaten by 10 o'clock. So it was a wise decision. Hehehe....

Hari ni ni plak aku tak tahu nak masak apa....tader mood nak masak. Lagi plak Ayang aku pon pegi KK tu....temankan Jihan (Nor's hubby) pegi hantar member dia tu. Hantam sajerlah...jap2 lagi la masak pon. Pagi tadi pon breakfast lamba... tu pon sarapan roti cicah kuah satay yang Nor bagi malam tadi. Err...citer pasal roti cicah kuah satay ni aku teringat kat my mother in-law (MIL)...dia pelik tengok aku makan roti cicah ngan kuah satay.....dia tanya sedap ker? hehehe...sedap lerr.....memang ler sedap. Kalu kat tempat aku memang biasa roti cicah kuah satay ker...kari ayam or daging ker....sebab kalu family hubby aku diaorang punyer style kalu roti ni orang makan ngan kaya ker....marjerin ker (diaorang tak makan marjerin or butter)....main sapu2 gitu jer....tu jelah yang diaorang tahu. Kalu kita ni roti ni boleh makan dengan macam2 dan bermacam2 cara.Dengan telur ker....kalu ada ayam panggang lebih2 aku sker la hiris nipis makan dengan roti, buh mayonis...sos cili...sedap weh! Takpon aku blender kering jer roti2 tu jadik la breadcrumbs....pahtu boleh ler nak wat salut apa2 pong.... Macam nasi jugak laa...Sebab tu kat rumah my MIL diaorang jarang beli roti....very the jarang laa.....aku balik sana baru la aku beli roti....

Aku agak Ayang aku ni malam baru la sampai umah tue. Mesti dia merayap jugak tu kalu dah sampai KK..nak2 plak ada member.....lagi ler....jangan kata dia, kalu aku pon aku merayap gak..tader anak2 nak mengekor .....syok tu.....! Tapi bila la bulih nak buat gitu.....huhuhuhuhuuu... ingat nak kirim kat Ayang aku suh beli Mozarella Cheese...tp ntah ler....tahu ke dia nak cari kat mana. Aku ni pon dah lama tak gi KK..since balik sini dari Semenanjung rasa nyer tak pegi2 lagi KK.....rasanye laa.....lepas gaji bulan 3 ni aku nak ajak gak Ayang aku gi KK...aku nak pegi kedai bahan2 kek tu..Bake With Me...somewhere around Putatan and Likas...

Owh..one more thing..Sophea dapat basikal baru....suker banget la dia dapat basikal. Dari hari tu lagi dok plan nak beli basikal untuk dia sebab dia dah pandai naik basikal tayar dua....so basikal dia yang lama tu bagi la dekat Angah.....nasib baik le member tu ok jer....buat nye dia pon nak request basikal baru...rabak ler poket ayah nyer...hihihi! Nanti la mak cat basikal Angah cantik2...biar nampak cam basikal baru....hehehe....

I guess...tu jelah report untuk hari ni. Kang kalu aku ada idea lagi aku tulis ler lagi yer....

Chow!

Comments

iena hamdi said…
heheheh pasal basikal tuh... mmg masa farid nyer beli baru pun.. baby ngamuk gak memula tuh...
yela dia dpt dok abg dia nyer... hehehe
tapi la nih dah ok...

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak