Down....

Hari ni tader mood.....ntah ler....memang tader mood...

Nak citer pasal aper yer? Hmm....malam tadi pakai kan inai kat budak2 nie....Kak Shidah depan umah tu bagi inai kat budak2 nie. Kena plak sophea and Laila memang suker sangat pakai inai...apa lagi, sibuk la suh aku tumbuk inai. Aduhai.....maleh nyer....dah malas sangat aku blender jer inai tue, hihihi.....dah di blender sebegitu rupa jadik cair la plak inai .Buh dalam peti ais pon takmo keras jugak. Aku tapis ler air nyer....suker la dua beradik tu dapat pakai inai. tido pon siap depa2 tangan, hambat masuk tido pon senang jer sbb pakai inai. Hehehe....kalu tidak jenuh dok "berperang" dulu sebelum masuk bilik tido!

Tapi inai tu mmg merah sangat. Aku yang jadik tukang tepek inai ni pon naik merah2 jari. Tu belum pakai betul2 semalaman tu. Yasmin pon aku pakai kan jugak inai. Hehehe.....comey jer jari kecik dia tu pakai....sweet sangat. Tak tercabut ker? fuih...mahu tak tercabut....sumer aku lekat kan pakai tape. Hehehe......sophea laila pon aku tape kan....

Hari ni aku masak simple jer. Nak gentel karipap jap2 lagi ni .Sebab esok ada kawan ni nak 100 biji. Kek Cekelat pon ada lagi tue......malas nyer nak makan nasik.

Aku kadang boring laa.....nak buat aper yer kalu nak hiburkan hati? Setakat dok surf...berforum....hari2 dok gitu lama boring jugak. Nak work out......aduhai....tengok la petang jap2 lagi gi jalan2 kat Masjid ker. Bawak la budak2 ni sekali. Aku punyer rutin hari2 sama jer.....kadang teringin gak nak melompat2...exercise......sebab aku dulu2 masa jaman anak dara dulu memang aktif. Bersilat.....petang2 pegi jogging....tak pong training ....2 kali seminggu swimming......best sungguh hidup aktif gitu. Dok kat sini macam terhad skit....anak bukan alasan...cumer tu la..nak bergerak kemana2 ni aku terpaksa bergantung kat laki aku......rasa boring jugak kalu asik dpok bergantung kat orang. Ntah laaa..........

Comments

afifah said…
wah baca auntie pakai kan depa ni inai, afifah pun cam tingin jer nak pakai gak heheh... haah, afifah panggil mak sbb mak kata kalau semua org nak panggil mama la, mummy la nanti hilang panggilan melayu kita ni... nak panggil ibu, mak kata tingat kat citer indon plak heheh... lagi satu, afifah tak suka makan bubur nasi... macam2 bubur mak nak bagi afifah tak suka, suka makan nestum ajer...
adrina adi said…
kak ja, what u need is driving lesen (tak tau eja kot omputih.. hehe) petang2 leh merendak merata2. hehe
tu la...ntah bila la nak amik lesen...buringggnyerrr...ada lesen kang..sah2 tak lekat kat umah..hihihi...
Neffa said…
tak jugak kak zana..
norf ada lesen, tp MALAS betul nak driving .. Still ske kalau orang yg drivekan. hehehe...

er... kak zana wat aerobik ke kat umah... beli cd, wat work out dlm umah. buleh ajak laila n sofia berjoget sekali... :D
mm...mcm2 cadangan ada,hehehe...tq everyone! muah!

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!