Ar-rihlaatu fin - Nahri


Hehehe...sekali sekala buat tajuk dalam Bahasa Arab apa salah nyer. Tapi tu la...bahasa arab aku pon dah berkarat dah. Dah lama ku tinggalkan . Setakat ayat yang simple2 tu bulih laa.. Aku dulu memang sekolah arab dari kelas Peralihan (sebab sekolah arab kan, bukan sekolah ugama so memang ada kelas peralihan) sampai aku form 3. Lepas SRP aku cabut....hihihi, takmo amik Sijil Menengah Ugama (SMU) . Lagipon aku nak amik aliran sains and kat sekolah aku masa tu takder kelas aliran sains, so kukuh jugak ler alasan aku nak tukar sekolah. Hehehe....

Well, berbalik kepada tajuk di atas tu...Ar-rihlaatu fin - Nahri, maksudnyer "berkelah di tepi sungai" dan memang aku nak cerita pasal aku pegi berkelah kat tepi sungai kat Pamilan, last Sunday. There were 4 families altogether - Nor's, Kak Min's, Kak Aton's and mine. Masing2 bawak makanan sendiri yang dah kitaorang plan hari tu. I brought nasi goreng, chocolate cake and air oren. Nor plak bawak ayam untuk BBQ la...Kak Aton bawak dessert...ikan....while Kak Min bawak mee goreng ....



burrr....shejuknyerrr...!!!!



Best jugak la picnic kat situ...air dia sejuk sangat...anak2 suker sangat dapat mandi. Yasmin pon berendam jugak! Hehehe...ingatkan dia takmo pasal sejuk....tapi bukan main seronok lagi dia main air. Takmo naik plak tu!



mula2 rendam kaki jerr.....




pahtu bukak baju......



Weeee......behnyerr swimming.....lepas la Ayah...lepas la...



And kebetulan jugak, a day before that was Nor's birthday. I baked her a cake as a present. Jadik la kan....so ada la jugak acara memotong kek. We went back around 2 o'clock and sampai jer umah...semayang....pastu terus ZZzzzzzzzz.......aku tak ler....tak tertido pong....my Ayang and Laila (and Yasmin , of course) la ya tido . Penat siot!

Today plak, I tried to make cupcakes with butter krim. Since all the ingredients pon dah ada so aku pon apa lagi.....start ler! Habis comot dengan butter krim. Hehehe......anak2 la yang suker sangat. Aku buat 13biji jer.....tak der bagi sesaper pong sebab ni baru first time nak cuber. agak2 kalu dah okay....barulah buat banyak skit untuk bagi kat kawan2 and jiran2.

I think tu jela kot entry untuk hari nie......ada gak beberapa idea ni...tapi K.I.V dulu lah....save untuk esok2 kerr....

okay...until next time....chow!

Comments

Anonymous said…
Wah.. bestnya yasmin main air tuuuu

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak