Kisah Untuk Hari Ini

Hari ni aktiviti kami sekeluarga bermula seawal 7 pagi memandangkan hari ni tadika Sophea mengadakan Hari Sukaneka. Actually semalam petang telah diadakan Majlis Penyampaian Hadiah di Perpustakaan Awam Keningau and Sophea dapat 3 hadiah. Hadiah Tempat Ke-2 untuk kelas 5 tahun, Hadiah Untuk Kehadiran Penuh bagi Pelajar Perempuan and lagi satu Cenderahati untuk semua pelajar. Untuk Hadiah tempat Kedua tu memang aku dah tahu sebab dah baca report kad sophea cumer hadiah untuk kehadiran tu la yang suspense skit pasal tak sangka plak bulih dapat sebab Sophea pun ada jugak hari2 tak pegi sekolah.....tp mungkin sebab dialah yang paling banyak hadir ke sekolah tu yang dia dapat tu. Alhamdulillah...even hari terakhir sekolah untuk Tahun 2006 ni pon Sophea masih pegi sekolah. Suka sungguh dia bila 3 kali dapat naik pentas. Aku pon tumpang gembira la.....nak2 plak Ayang aku bila orang sebut nama Sophea- Sophea Munira bt. Mokhsin.....bangga.



Sorila yer..blurr skit.....



Untuk sukaneka hari ni pulak Sophea masuk acara bawak bola pingpong dalam sudu, tiup belon sampai pecah, cari gula2 dalam tepung , boling padang and yang terakhir acara membina perkataan rumi dan jawi. Dalam banyak2 acara yang dia masuk tu sophea cumer menang untuk acara membina perkataan rumi dan jawi jer. Tu pun dapat tempat ke-2. jadik la kan....aku risau jugak kalau2 dia tak der menang apa acara dan tak dapat hadiah nanti ..dia nangis pulak.

Hehehe...tp tu la.....punyerlah dia seronok w/p menang satu jer. Tak kisah la kan..tahun depan pon ada lagi. Selain acara untuk anak2 ada jugak acara untuk para ibu bapa, tapi aku tak masuk pon. Malas lah..tambah dengan Yasmin ni lagi....cumer Ayang aku jer laa...masuk acara boling padang, sepak raga dan sepak penalti..(gitu la kot nama nyer....tp dgn cara membelakangi...) and Ayang aku pon dapat Naib Johan bagi acara Sepak Raga jer. Dapat lah tupperware sebijik.

Jam 1.30 barulah habis semua acara and kitaorang balik rumah kepenatan. Tak sempat nak rehat, sekali a friend of my Ayang kata nak beraya ke rumah pulak. Aduhai....rush2 la aku kemas2 rumah...yelor...kuar rumah pagi lagi jadik tak sempat nak kemas2 dulu. Lepas member Ayang aku balik kitaorang pulak yang pegi beraya di rumah cikgu sekolah Ayang aku. Bukan aper, aku ni kalu orang dah jemput tu seboleh2 nya nak pegi la jugak. Rasa macam tak berapa elok la kalau tak dapat memenuhi jemputan orang. Balik rumah lepas Sembahyang Isyak terus aku pegi rumah jiran depan pulak, rumah cikgu2 bujang tu....dia orang pun ada jemput juga tadi. Diaorang buat Laksa Penang.

Actually sebelah malam ni pon memang ada jemputan tapi bila aku tengok my Ayang dah terlelap kepenatan jadik aku pon tak tergamak la nak kejutkan dia, so aku biarkan jelah dia tidur. Dia memang penat dan mengantuk sungguh! In fact, petang tadi tu pun semua anak2 tangkap lentuk akibat kepenatan padahal anak2 aku ni mmg tak tido siang walau penat macam mana sekali pun!Aku ni pulak bila tak jadi nak pegi ke jemputan Open House .....maka aku pun buatlah projek pau aku. Hehehe....aku siapkan inti kacang merah and lepas tu terus uli tepung nak buat pau. Bersungguh2 ni nak buat pau ni. Sampai kan Ayang aku pun tegur jugak....yelar, dah dekat2 nak balik kampung ni semakin rajin pulak aku mencuber resepi. Takper lah....inti yang lebih tu aku bulih bagi dekat Noor (my neighbour) . Dia tu pun rajin buat kuih2 nie. Alhamdulillah...hasilnyer pau aku tu..cantik la jugak....gebuss pon gebuss jugak......putih pon putih jugak pasal pakai tepung khas untuk buat pau kan......cume rasa nya kalu aku pakai shortening instead of butter ....aku rasa pau aku akan jadik lebih gebusss....tadi tu aku pakai butter jer...malas nak beli shortening pasal tak boleh beli sikit2.....kang nanti tak hbs...sayang plak pasal aku pon dah nak balik Semenanjung dah pon nie.



Ni lah hasilnyer......ok ker?




Tu lah laporan aktiviti aku untuk hari ni. Weekend kali ni penuh jadual kitaorang tu pon banyak jugak invitation yang tak dapat dipenuhi. Terkilan jugak aku. Tapi tu la...nak buat macam mana kan. Mungkin di lain hari.....

Comments

Ahlami said…
uwa..
terliur la nmpk pau tuh..

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak