I'm back!

Waaa....seronok sungguh bila dah bulih online......! Tak sabar2 nak update blog dah nie. Macam2 nak cerita nih dok simpan for almost two months.

Well, to start with nak bagi tahu that Yasmin dah pandai mengkurep.....ops! ber bahasa jawa pulak I mean Yasmin dah pandai meniarap. Actually dia start meniarap masa omo dia 2 bulan setengah lagi tau! Cepat betul. Seingat2 aku la..kakak2 diaorang dulu omo 4 , 5 bulan baru la pandai meniarap, dapat kat YAsmin nih cepat pulak. Dah jatuh katil pong cik mek tue.....huhuhu...kesian anak mak. Kuat la dia melalak but nasib baik tak der ape2.....tak demam or muntah2. Alhamdulillah...skang ni dia dah start angkat2 bontot dah pulak.











My birthday last 9 August my Ayang luper lagi!!!!!..... sedey nyer.....petang masa dia balik skolah baru dia wish. Tu pon dia ingat pasal Sophea yang bagi tahu. Aiseh....luper nak pesan kat Sophea jangan bagi tahu AYah....kalu Ayah lupa ada can la Mak nak merajuk....hehehe. I only bought a cake and makan sama2 kat rumah. BUt I guess the best present was when my Ayang tunjukkan surat yang menyatakan dia dapat Anugerah Perkhidmatan Cemerlang untuk tahun
2005 , Alhamdulillah.....rezeki.

















18 August pulak birthday sophea yang ke -5. Aku goreng mihun and wat pegi sekolah dia. Suker sungguh dia celebrate birthday dia dengan kawan2 kat skolah . Hadiah dia aku tak beli2 lagi. HEhehe...sian anak mak. Aduhai.....kalu nak ikutkan dia punye wish list....memang panjang pasal macam2 yang dia nak and the list is getting longer in fact.

Lagi....masa cuti skolah baru2 ni my sister - Siti, and her newlywed husband- Hisyam, mai Keningau. 3 hari jer diaorang datang. Kami bawak jenjalan ker Taman Pertanian Sabah kat Lagud Seberang..tu jelah. Kejap jer datang so tak sempat la nak pegi jauh2. Aku masak2 yang best2 la pasal Siti kata Hisyam kat Kapit tu asik makan makanan dalam tin jer...hehehe....masa aku buat kari kepala ikan hari tu aku tengok banyak si Hisyam makan....suker la aku kalu aku masak orang suker makan. Hehehehe.....Hisyam orang nyer okay.....my daughters pon okay jer....suker kat Ayah "Se" diaorang tuh. Laila yang memang payah nak baik ngan sesapa tu pon okay jer jalan pegang tangan dengan Hisyam.......padahal tu la firstime jumper pong. Orait la tu kan...Siti and Hisyam kata InsyaAllah this coming Hari Raya diaorang akan datang beraya di Keningau. Yelah...nak balik kampung jauh...kalu cuti panjang tu berbaloi la jugak. Aku memang mengalu-alukan kalu nak beraya di KEningau. Waaa..tahun ni Hisyam kena kuar zakat fitrah utk Siti la pulak.....

Minggu lepas aku dengan anak2 kena tinggal almost a week pasal my Ayang pegi Lahad Datu. Ada pertandingan badminton. Tu la first time kena tinggal lepas bersalin kat Yasmin. Dia wat balik buag salak ......sedap pulak salak lahad datu...aku yang banyak makan.

Hari Ahad lepas plak aku wat kenduri aqiqah Laila...actually buat share2 dengan member2 kat sini sembelih sekor lembu. So sekor lembut share la 7 orang. Lega bila dah lepas dah buat aqiqah untuk Ala... tinggal aqiqah untuk Yasmin pulak lah. Tengok la tahun depan la pulak. Buat share2 dengan kawan2 yang lain pulak.

Lagi satu aku dapat tahu satu berita sedih.....pasal my neighbour nih.....my neighbour pon kira my friend jugak la. ......nanti lah aku citer laing kali.......ni pon banyak part terpaksa di edit2...hhehehe...kira macam summary la nih.

ape2 hal pom....it's really good to be back!

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak