weekend yg sama........sama jer....


H
mm.....tak tahu nak letak title aper....tp memang every weekend..routine lebih kurang sama jer...boring tu boring gak, tapi bila dapat keluar sekejap walaupun hanya pegi pasar pon dah kira okay dah, dah dapat legakan fikiran sikit.


Anyway, hari ni gi pasar my Ayang beli ikan tenggiri, kepala ikan jemuduk (my Ayang mmg suker sangat makan kepala ikan lagi2 kalu buat kari), ikan kerisi (ni ikan wajib kat umah aku...) ,ikan kembung....ayam and udang. Sumer fresh2.....geram sungguh. Penuh freezer aku. Tapi untuk tengah hari ni aku cumer goreng ikan kerisi pahtu goreng sayur kacang buncis campur dengan udang. Tu pun dah sedap dah pasal sumer fresh2. MAsak simple2 pong sedap. SAmbil2 aku dok cuci2 ikan ayam sumer tuh dalam kepala dah dok fikir2 menu utk seminggu. Yelar, senang fikir dan plan dari awal nanti by the time nak masak tak der la dok terfikir2 lagi nak masak apa. Gini lah kalu dah hari2 masak. Most of the time I'm out of idea nak masak aper....nak what cemaner "professional cook " macam aku ni bukan nyer banyak idea sgt. Kadang kalu ada idea pong, bahan pulak tak cukup. Adeh...leceh betul la. Tu pon kira nasib baik my husband tak cerewet sangat pasal makan. Esok ingat nak panggang tawar ikan tenggiri, pahtu buat sayur lemak kobis and budu. Senang jer sumer tuh.

Hari Jumaat lepas aku buat Marble Kek. Actually that was the second time aku buat. Masa mula2 buat tu jadik. Hehehe...sekali serang jer dengan anak2 (and aku !) Malam tu dah tinggal 1/4 jer lagi. Tu pasal la aku buat lagi. Laila yang suker sangat makan kek tu (and aku..!hehehe...) tu yang aku buat tuh. Kalu beli kat kedai RM4.80 tu baru besar mana. Tak puas makan, jangan kata nak simpan. Buat lagi jimat. Sedap jugak aku buat. Jadik la...kiranya tgk rupa tu ada la rupe Marble kek..rasa pon ada rasa Marble kek..so kira jadik la kan walaupun tak sesempurna kek yang jual kat kedai tu. Tu pon aku buat bukan putar pakai mesin tu, putar pakai tangan jer tau! Abah aku la yang sker sangat Marble kek. Kek2 lain dia tak sker, nak2 plak kalu kek yang ada icing tuh.....sori la.....abah kata kek macam tu sedap di pandang jer....for display only...aku kalu kek yg ada icing tu aku pong tak sker gak....kalu yg letak whipping cream tu suker laa....yummy!


My Marble Cake..!

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak