Selamat Pengantin Baru....!

Hai.....nak kawing dah adik aku. Adik aku Siti nak kawin dah minggu depan. 5/6 dia nikah...the next day nya kenduri. Everything happened so fast. Dia sendiri pon tak expect akan kawin secepat ni. Langkah bendul lagi tu. Hehehehe....tak per ...dah sampai jodoh, macam tu lah. Family kita tak percaya sangat kan benda2 macam2 tu...tak boleh langkah bendul la aper laa......jodoh masing2, tu memang dah ketentuan Allah. Cuma aku cam terkilan la skit pasal tak boleh tengok dia naik pelamin pasal aku tak boleh nak balik. Nak2 pulak aku ni masih dalam pantang...lagipon ongkos nya.....nggak ada....! Lain la kalu buat hujung tahun. InsyaAllah aku bulih balik. Actually Siti punyer plan asal nak tunang jer dulu bulan 6 nih, but nampak nyer pihak lelaki bersungguh2 nak mempercepatkan pernikahan .....Abah aku lak jenis tak der hal nyer.....beres sajer. Lagipon bagi abah aku yg wajib tu yg penting. So takat persediaan kawing 2 bulan...not a big deal for him. Aku dulu pon tunang 2 bulan gak.

Bakal suami Siti ni orang Kelate gak...sekapal....orang Tumpat, Hisham namer nyer. Aku tak penah lagi la jumpa face to face....cumer tengok gambar jer. Dia ngajar di Kapit, Sarawak...samer2 posting ngan Siti gak cumer nasib Siti baik skit la dapat kat Sandakan....bandar . Nanti dah kawing sok2.....Si Hisham ni nak mintak pindah gi Sandakan la....yelor kan....takkan Siti nak dok kat Kapit tuh. Hehehehe....jgn marah yer....aku plak baru jer pos kain pasang and kain utk buat baju melayu kat Siti semalam. Yelor....nak sponsor barang2 yg kow2, mahal2.....tak mampu...itu jelah yg mampu Kak Ja sponsor Tie......pandai2 Tie lah nak wat aper....nak letak atas par ker....or takmo.....janji bulih wat baju. Hehehehe....lawa gak kain yang Kak Ja bagi kat Tie tuh. Ingat nak bagi satu set ngan tudung sebab hari tu beli memang satu set ngan tudung nyer...tapi sori lah Tie yer.....tudung nyer I dah pakai dah........

Aper2 pong Kak Ja doakan semoga Tie and Ise akan tabah dan sabar dalam mengharungi kehidupan berumah tangga nih......kalu ada apa2 kemusykilan...jangan malu2 nak tanya saya yer.....! Love you always.......

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak