Alhamdulillah.......


tgh nenen.....hhihihi...


Alamak...blurr la plak....



look at the cheek!



Ni plak my tag...


Alhamdulillah...lega.....sebab aku pong dah selamat melahirkan baby aku yg ketiga nih. Me and my Ayang blom tahu lagi nak bagi baby ni namer aper..tgh dok fikir2....buat masa sekarang....kami masih dok panggil "Adik " je...

Actually my expected date due was on 21st May.....so that day tu aku tak rasa aper2 pon lagi hinggalh jam 4 ptggitu...masa tgh dok gentel karipap...hehehe, ada rasa semacam jer....but aku wat derk jer...malas nak layan sgt nih.....makin lamer makin tak tahan...sampai berpeluh2 aku menahan sakit .....tapi dalam dok menahan tu sempat jugak siap kan 80 bijij karipap..siap packing sumer....

last2 aku bagitahu jugak Ayang aku....tp aku kata tak la sakit sangat.....dalam dah dok rasa2 nyut2 kat tang pinggang tuh kami sempat lagi kuar gi makan tuh....sabor jelah.....balik umah..semayang maghrib...pastu isyak...sakit pong bertambah kuat...aku baring jerk.....lamer2 nak baring pong dah tak boleh....berguling la plak...anak2 jam 10 aku dah suruh masuk bilik tido..tp dah bagitahu awal2....mak dah sakit sikit2 ni....kakak and kak ngah kena tido la maner tahun nanti Ayah nak kejut nak pegi hospital.....kiranya dah bagi taklimat awal2 lagi la kan....senang la skit nanti.

At last dalam pukul 11.30 gitu my hubby tgk aku mcm dah sakit benor...terus dia ajak gi spital...aku tak mo lagi.....nanti lah...nantilah.....takuuuut...hihihih...macam nak beranak sulung plak dok takut2...my Ayang berkeras gak nak gi spital,nak taknak kena la aku ikut jer cakap dia. Beg nak bawa gi spital sumer aku dah ready......aku pong siap2....pakai la aper2 yg sesuai untuk acara bersalin....hehehe.....pastu Ayang aku kejut kan anak2.....Wah....anak pong senang jer kejut.....kata nak gi spital baby dah nak kuat terus bulat mata diaorang dua beradik.

Tepat pukul 12 tgh malan sampai hospital pahtu nurse check sumer ...kata nya dah 5cm....wah...dah besar gak bukaan nyer....tak lamer la tue...aku plak makin ler berdebar2.....terus dia suh aku masuk labour room......dok dalam labour room makin lamer aku makin sakit la.....tapi mulut ni tak berenti2 beristighfar.....berselawat.....sebut namer Allah....gitu lah kita ......nak mintak tolong kat saper lagikan? Mula2 pelan jer suara nih...lamer2 bila dah tak tahan tuh...makin kuat la suara...dah tak fikir malu ker haper ker......tahan sakit tu tahan jugak.....tapi tu la....allah sajer la yang tahu cemaner. Nurse datang check dua kali.....pastu last sekali dia kata dah bulih dah kalu nak teran....aii.....takut nyer nak teran, aku risau takut2 aku salah teran bawah tu koyak and aku plak tak der tenaga.....tapi tu la nurse yg handle aku tu baik sgt....dia cakap elok2....tulun gosok2 belakang aku w/p tangan dia tu sakit gak aku dok genggam...hehehe....tak malu dah.....tak kira dah.....aku pong dgr jelah arahan yg dia bagi......yg penting ikut jer.....memula aku teran tu tak kuar lagi baby....padahal nurse kater dah besar dah bukak....rambut baby pon dah nampak..tp sbb aku tak cuber curi nafas so aku kehabisan nafas.....terpaksala aku relaks and kumpul tenaga balik. Aku tunggu contarction datang lagi...tungggu biar sakit betul2...pahtu tarik nfas panjang2....pahtu mula la aku teran.......aku teran sepenuh hati and tenaga......sambil telinga ni dengar jer arahan nurse....."ye..Zanariah,pandai!pandai!......lagii.......curi nafas sikit.....!Bagus...!" aku teran sesungguh hati......kemudian terus rasa macam baby aku meluncur keluar.....and dengar suara baby aku menangis....kuat sungguh suara dia....hehehe....lepas tu aku terus rasa LEGA. Dah kuar dah anak aku........dah lepas dah......sakit pong dah hilang.....tapi penat nyer ....aduh......memang collapse laa....pastu nurse tunjuk kat aku my baby and suh tgk whether it was a baby girl or a baby boy......and it's a girl....(again!) .Hehehe...tak kisah la...as along as aku dah selamat bersalin .

Lepas tu nurse tu call Ayang aku and tak lama tu my Ayang datang dengan anak2....suker betul budak dua orang tu..almaklum lah....dah lamer dah dok tunggu adik dia keluar. Suker banget!

Dah selesai sumer.....aku pon kena masuk wad.....my Ayang dok jugak la kat wad sekejap...pastu pukul 4 gitu barula dia balik umah dgn anak2.

Anyway....ni gmbr my newborn baby......fresh from the oven...

Comments

Effah Mahat said…
saya ada comment 😍

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak