Never Had It in My Mind......

Hehehe...aper punyer tajuk daa.....sajer jer tuh. Actually.. ..hari Ahad lepas anak2 sibuk nak pakai inai....diaorang ni memang suka benar berinai, nak2 Si Sophea tuh.....dia tgk kawan dia nih pakai inai..diapong aper lagi..sibuklah nak pakai inai gak. Inai lak inai daun...adeh...jenuh la Mak nak menumbuk....kalau inai Mekah yg serbuk tu okay lagak..tinggal bancuh ngan air Teh jer. Tapi tu la...bila dah jadi emak ni.....anak nak aper pong seboleh2 nya nak ditunaikan. Aku pong pegi la amik inai kat rumah akak sorang nih.......dah tu malam tu pulak tak der letrik...adei....anak2 lak dah tak sabar2 nak pakai inai.....so dalam gelap2 tuh...dan hanya diterangi cahaya lilin...( cewah!) aku pong tumbuk lah inai tu......bersungguh2 tumbuk nih.....w/p tak nampak sangat pong. Ntah lumat ntah tidak.....da habis tumbuk2 agak2 cam dah lumat...aku pakai kan pulak kat dua bradik nih......habis 20 jari cinonet diaorang bertepek ngan inai. Dah sudah pakai inai...belom sempat tido pong lagi dah tanggal plak....adusss.......satu kerja la pulak......tapi aku nih..dalam mebebel tuh pakai kan juga kdekat diaorang...hehehe...actually aku pong suker tgk tangan diaorang merah berinai...comey jer rasa.....Sophea tu dari omo dia 5 bulan lagi aku dah start pakaikan inai....hehehe......siap salotep (bulih ker eja lagu ni?) satu2 lagi tuh ! Tapi kali ni aku tak salotep pong pasal tak der salotep...aku bungkus jerk tangan dia orang tu dgn plastik.....diaorang tido pong tangan mendepa.....sebab takut inai tercabut, hehehe. Tapi tu la...namer pong pakai inai......dalam proses nak tido ntah baper kali la inai tercabut...kejap Sophea...kejap lagi lak Laila.....pastu kang gatal sini...gatal situ.....dah la tak der lertik....dgn panas nyer....dgn nyamuk nyer.......mengipas la aku dua bradik tuh. Lamer2 tertido gak dua bradik tuh. Letrik pon pukul berapa baru ada balik. Hai......badan Sophea habis merah2 kena gigit ngan nyamuk. The next morning aku tgk inai diaorang sumer merah2.....cantik lak.......tapi tu la kalu bulih malam ni nak pakai kan lagi sikit...bior merah lagi .....aku ni jenis kalu pakai inai mesti nak biar jadi MERAH gitu. Baru puas hati......tak puas kalu pakai sekali jerk. Bila Sophea dok belek2 jari2 dia yg merah berinai tu....dia kata..." Macam pengantin Mak...." hehehe.

Comments

norf with love said…
"ai... takkan awal2 dia nak jadi pengantin ni mak.. "

hehehee..

Norf pun ske pakai inai. Terasa macam baru kawin je kalau nengok tangan tu merah2.. hehehe.. Terasa waktu2 berbulan madu gitu.. ahask..

Aniwei, kak zana tumbuk inai tu tumbuk gak.. tp jangan berkeras2 sangat.. nanti penat baby tu.. hehee...

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!