Arrrrrrrgghhh! Letih nyer.....


Hari ni aku rasa letih sungguh. Nak kata banyak sangat buat kerje tak jugak...rasa macam biasa jer....cumer hari ni bangun awal sikit.....buat breakfast.....(aku sorang jer yg makan pon,hihihihi), pastu nak kata kemas2 rumah tak jugak.....cumer hari Isnin hari aku iron baju Ayang aku and anak2 untuk seminggu, so mungkin jugak sebab berdiri lamer tu yang buat aku cepat penat,sakit kaki and pinggang. Pastu sidai baju lak....tak der la aku angkat bakul baju tu,aku seret jerk...but memang rasa letih sungguh. Ingat lepas Sophea dah gi skolah bulih la aku landing....cewah,lupa pulak lauk pauk kat dalam sink tu belum di bersih and di simpan....so masuk la dapur balik...settle kan sumer tu baru lah bulih online kejap.....kejap jer sbb aku rasa cam dah tak tahan sangat dah pinggang aku nih...

" Ala...jom kita golek2 nak tak ?".....aku ajak ler Laila golek samer2. Dia pon aper lagi siap amik toto nak bentang.....terkial2 jugak dia....."Mak...tolong la Ala pasang tilam nie....", hehehe..cian anak mak.... bila tilam dah siap bentang aku pun aper lagi...terus landing la....jangan ada saper datang petang ni udah..rosak program aku kang...

Aku tido pun bukan nyenyak sangat.....tambah si Laila pun bukannyer tido pon.....so aku tido pon tido2 ayam jerk....jadi lah....asal Mak dapat landing rehat kan pinggang mak ni pon jadi la....bila aku tengok jam dah pukul 4.30 aku pon nak la bangun tapi tu la ...punyer lah susah nak bangun Ya Allah.....pinggang aku ni rasa macam dah jammed jerk.....adeh....nak pusingkan badan pun punyerlah seksa......"Aduh La.....sakit nyer pinggang Mak ni La.....",konon2 mengadu kat Laila lah. "Kat maner mak? Kat maner? ".....aku pun tunjuk la kat pinggang aku nih..."Ala gosok yer Mak yer...." aduh....sejuk hati mak Laila....lembut jerk tangan dia gosok pinggang aku, dah la tangan dia poin kecik jer. Hehehehe........Sayang anak mak. Kejap lagi kakak balik dah. Dekat 5.15 baru lah aku bulih bangun and masuk dapur....nak masak lah plak. Kang Ayang aku balik dia nak makan lak....takut tak sempat. Belum aku basuh beras tak ada letrik lak...adui....terpaksa la masak nasi kat dapur jerk. Tak lama tu Sophea balik. Sayup jer dengar suara dia bagi salam....."Eh....anak Mak dah balik yer...." dia senyum jer kat pintu pagar. Kalau dah senyum tu makna nyer dia tak nangis lah kat skolah hari ni. Hehehe......

Tak sempat dibuka nyer pintu pagar tu dia dah bagitahu aku ..."Mak, kakak dapat buku teks!" ceria jer suara dia. Oh patut la hepi...dapat buku teks ruper nyer.....

TAk lamer tu best friend Sophea datang - Faris. Nasib baik aku ada buat cekodok bilis tadi...heheehe..pastu ada karipap lebih tadi tengah hari......so at least tak der la aku hidang air teh kosong jerk. And tambah2 si Faris tu meman suker makan karipap.

Sekarang ni aku ingat nak baring lah......esok nak kena gi klinik buat regular check up. Dah masuk 7 bulan ni nak kena gi klinik every two weeks lak.....tgh hari tadi aku rasa macam tension sungguh...but sekarang ni rasa macam dah relaks sikit..tu yang bulih update blog nih.

Aku do'a sangat2 agar Allah akan kuatkan semangat aku....tingkatkan kesabaran aku......moga aku tetap tabah dalam menghadapi dugaan hidup.

Comments

Admin said…
uiiii.. perutttt... boyot... hehehe. angkara mohsin la nih..
yelar....angkara saper lagi....sedap la kato kokghe....nati la mung....
Anonymous said…
hehehe...
bila agaknya norf nak rasa ek? heheheh...

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak