Al- Fatihah

Semalam, 23 Oktober 2005 nenek sedara aku telah kembali ke Rahmatullah setelah terlantar kira2 sebulan kerana sakit tua. Akhirnya tiba pula gilran Tok Nab, adik nenek aku. Aku tiap kali balik kampung mesti pegi rumah dia. Dia tu dari dulu memang kurus sangat dah la kecik orang nya. Hari ni lepas solat Zohor hari ni mayat nya telah selamat di kebumikan di Tanah Perkuburan Besar Kampung Banggol. Nampaknya bertambah la kubur yang nak kena aku lawat. Sekarang ni nenek aku cumer tinggal 2 beradik sahaja. Dia dengan adik dia yang bongsu. Che' aku pon tak berapa sihat jugak.....(aku panggil nenek aku Che'). Mata dah tak berapa nampak, tahun lepas pulak dia kena mild stroke, mulut pun macam senget sebelah tapi Alhamdulillah ingatan dia masih kuat. Tak nyanyuk. Che' tu memang kuat berpantang......bukan takat pantang pasal makan2 ni, ubat pun pantang tengok gak...hehehe, takut! Che' aku tu memang takut makan ubat.

Aku kalau jumpa Tok Nak mesti suruh dia makan banyak 2 sikit sebab dia kurus sangat. dia ketawa jelah bila aku cakap macam tu. Balik ni tak ada lagi lah dia.......sape ajelah yang tinggal kat rumah dia tue....

Tahun ni aku balik mesti rasa lain sikit sebab Mok (nenek belah Abah) dah tak ada, Ayah San ( my uncle belah Ma), Maman Lok (Pakcik Ayang kita) and sekarang ni Tok Nak pulak....sedihnya. Instead of going to their house we'll go to their graves. Semoga Allah mencucuri Rahmat ke atas mereka semua.

Al - Fatihah.

Comments

Popular posts from this blog

Dari Dapur Janna : Resepi Nasi Mandy Kambing/Ayam

Fettucini Alfredo

Aileen Diyana, the lucky no. 6!