Laila's turn


Okay sekarang ni nak cerita pasal anak aku yang nombor dua pulak, Laila Amani. Laila ni kalau kat rumah kitaorang panggil dia Ala...Sophea la yang bagi tu,sebab dulu masa dia kecik dia tak pandai lagi nak sebut Laila dan jadi Ala je...Jarak umur Laila dengan Sophea ni cume 1 tahun 2 bulan.Rapat. Ni kira kes accident la ni..hehe.
Anyway, Laila dilahirkan pada 26 Oktober 2002 di Hospital Keningau, Sabah, pada hari Sabtu. Aku masa tu dah overdue so aku kena masuk wad walaupun tak sakit nak bersalin. Tapi memandangkan kedudukan Laila dalam perut ketika itu melintang so aku sepatutnya kena buat C Section la...but Alhamdulillah....bila time perut aku sakit nak bersalin tu agaknya dia pusing so akhirnya tak payah buat C section...bersalin biasa jer walau pun Laila keluar...kaki dulu...iyerr....songsang! Bersalin songsang sakitnya pun lain sikit, maklumlah keluar kaki dulu pastu badan and baru kepala. Tapi aku sakit perut pun sekejap je..tak macam kakak dia dulu, 16jam sakit woooi! Time Laila aku start sakit manja2 dlm pukul 7pg , sakit guling2 sampai air ketuban pecah pukul 11.30pg (sebab masa Sophea dulu doktor yang pecahkan ketuban), masuk labour room pukul 12t/hari then 12.10 tgh hari Si Laila dah keluar...10 minit jer masuk labour room. Kecik jer Laila ...2.95kg jer. Tak macam Sophea dulu, 3.2kg tapi bagus juga sebab kalau besar2 sangat rasanya doktor pun tak bagi bersalin songsang....okaylah Ala...Ala ni pun pandai jugak, cuma cakap jer tak berapa betul lagi walaupun dah nak masuk 3 tahun. Kalau kakak, fuhhhh... cakap macam orang dah besar, soalan2 dia advance... kalau Laila cakap dia hampeh! tapi idea bagus2 n kreatif...ada-ada jer projek dia.
Cuma mak doakan supaya Ala punye rambut cepat lurus, panjang dan lebat.... sooo tak payah mak bawak Ala pegi buat teknik rebonding...hihihi...dan mak harap Ala akan jadi orang yang berjaya dunia dan akhirat...tunggulah kedatangan adik Ala and Kakak tahun 2007 nanti ... insyaAllah...Mak sayang Ala yerr..?

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak