Another day to live........

Hari ni aku dah plan awal2 nak masak apa sebab Ayang aku kata nak makan sup ekor. Senang cerita. Tak payah la aku nak perah idea nak masak apa hari ni walau pun aku puasa hari ni. Pagi2 lagi lepas sahur aku dah keluarkan ekor yang Ayang aku beli semalam biar lembut. Then bila aku check rupanya rempah sup dah habis...tak pelah nanti boleh suruh Ayang belikan kejap. Aku tengok jam baru pukul 6.30pg...aku pun apa lagi sambung la tidur balik. Hehe...nak qada' yang malam tadi punyer. Bangun tidur aku terus basuh ekor dan start rebus biar dagingya empuk...nak tunggu sampai daging betul2 empuk mahu jugak makan samapi 2 jam! Lepas anak2 dah mandi and sarapan aku pun suruh la Ayang gi beli rempah sup, lagipun dia memang nak keluar berurusan. Dia balik rumah jer aku pun cari la mane rempah sup yang aku pesan tadi....dia kata tak ada rempah sup Adabi yang ada yang itu jer...boleh jugak tu....aku pun tengok....lorr...dia beli rempah sup ginseng yang Cina punyer tu...alahai...tak siap la sup ekor aku...tak berani la nak guna rempah sup ginseng yang Ayang aku beli tu....tengah hari tu anak2 aku bagi makan bubur dengan ikan bilis je sebab sup ekor tak siap. Banyak pulak diaorang makan mungkin sebab lame dah tak makan bubur nasi kot. Sekali sekala makan sedap pulak!

Petang tu aku akhirnya berjaya juga menyiapkan sup ekor aku tu....aku makan dengan bubur nasi pastu lepas sembahyang Isyak aku sambung lagi...dengan mihun pulak..hehehe, esok insyaAllah nak puasa lagi..ada 3 hari lagi belum ganti, hehehe. Sebelum tu aku potong rambut Sophea. Cemaner aku tak potong, si Laila lekatkan gula2 yang melekit macam chewing gum tu dekat rambut kakaknya. Alahai...apa kena la si Laila tu..habis melekat2 dekat rambut Sophea.Nak tak nak terpaksa la ku potong sampai paras bahu sikit. Nasib baik Sophea nak, buatnya dia tak bagi potong hai..haru jugak. Rambut Sophea tu boleh dikatakan panjang la juga...dah nak cecah pinggang. Kalau aku potong pun selalunya aku cume potong hujungnya sikit jer. Lagipun Sophea tak bagi potong pendek..sayang katanya... alahai.. "kakak suka rambut panjang.." Tapi bila dah potong tadi tu nampak cantik juga. Lain la sikit nampak. Aku tanya Laila nak potong rambut juga ke...tak mahu dia..."rambut Ala kinting..." Laila rambutnya agak kerinting jadi kalau panjang pun tak nampak jugak sebab rambutnya bergulung, yang kakaknya pulak rambut lurus, panjang (skrg dah tak panjang la..) tapi tak lebat pun. Sebab tu kena simpan biar panjang sikit supaya nampakla macam rambut dia banyak, hehehe. Okeh, nak tido dah..Ayang aku pun dah berdengkor dah tu....
chow!

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak