Merdeka! Merdeka! Merdeka!

Hari ni 31 Ogos hari ulangtahun kemerdekaan negara kita yang ke 48. Aku tak ke mana-mana pun cuma petang ni kami merancang untuk pergi main squasy.
Aku ni nak dikatakan patriotik sangat tu tidaklah, tetapi aku cukup berbangga menjadi seorang rakyat Malaysia. Jika hendak dibandingkan dengan negara-negara serantau yang lain rasanya rakyat Malaysialah yang paling bertuah. Namun sejujurnya aku tidak pernah walaupun sekali menyertai atau pun pergi menyaksikan Perbarisan Hari Kebangsaan sama ada peringkat negeri ataupun peringkat kebangsaan. Entahlah...aku malas nak bersesak-sesak dengan orang ramai tambahan pula kalau dengan anak-anak...cukuplah sekadar melihat dari kaca televisyen. Lebih selesa dan lebih jelas.

Hari Merdeka ni aku tidak ada apa-apa rancangan istimewa, menu untuk hari ni pula kami ingat nak masak burger....sekali sekala, lagipun dah lama tak makan burger yang dimasak sendiri. insyaAllah kalau jadi kami akan pergi main squasy.Actually minggu lepas jadi juga kami main squasy setelah sekian lama merancang nak main. Mencurah-curah peluh aku. Maklumlah dah lama tak main dan exercise . Tapi seronok walaupun teruk kena belasah dengan Ayang aku...semua set aku kalah walaupun aku yang mula-mula ajar dia macam mana nak main . Hehe..takpelah. It was fun anyway and Ayang aku pun happy sebab aku sekarang ada aktiviti (selain aktiviti2 di rumah).

Aku juga dah janji dengan sorang member chat aku ni..Ina, nak beli cuba Sendayu Tinggi...hehehehe, semangat nak kuruskan badan . Aku ni nak kata gemuk tu tidaklah tapi sejak dua menjak ni berat aku dah naik 3,4 kilo...ish! Aku kalau boleh nak mantain berat badan kuran dari 50kg, yelah sebab aku ni bukannya tinggi sangat. Dah bagitahu dah dekat Ayang nak cuba pakai Sendayu Tinggi dan dia okay saja malah aku rasa dia lah orang yang paling bahagia kalu aku boleh jadi slim balik macam zaman anak dara dulu....sekarang ni kalu bersungguh-sungguh jaga badan dah dapat pahala sebab buat untuk suami...Kalau aku banyak duit dah lama dah aku pergi Marie France tu...hihihi.

Anyway,rasanya berat aku ni boleh turun juga dalam sebulan dua ni itupun kalu aku mantain main squasy la....harap2 boleh lah mantain main squasy..at least 2 kali seminggu pun jadi lah.

Comments

Popular posts from this blog

Mangga Wani ?

mmm...?

Resepi Asam Pedas Ikan Pari Mak